Zadbaj o siebie lepiej niż inni.

Twoje ciało potrzebuje wzmocnienia, zrób to świadomie i bezpiecznie!

…Ależ to były czasy, kiedy nauczyciele wymagali od Ciebie aktywności podczas zajęć wychowania fizycznego! Może uczestniczyłaś też w zajęciach korekcyjnych, a na przerwach i po szkole ganiałaś po podwórku z przyjaciółmi. Okiem terapeuty manualnego każda forma ruchu jest wskazana.

Czy teraz robisz coś dla siebie? Jak wygląda Twój dzień? 

Poznajcie Weronikę, która jest informatykiem, prowadzi dom i jest szczęśliwą mamą Ignasia. Weronika większość czasu spędza w pozycji siedzącej zarówno w pracy, podczas dojazdu do pracy i domu oraz w domu. Czasem uda się do ksero, po kawę, do toalety czy na przerwę. Natomiast 80% czasu w pracy spędza przy komputerze. Próbuje zmienić pozycję zakładając nogę na nogę, prostując je, czasem podłoży nogi pod pośladek lub zawinie pod krzesło, bo tak też jest wygodnie.

Mogę odwołać się teraz do ergonomii, ale chcę się skupić na tym co będzie dla Ciebie dobre. 

Siedzenie ogólnie nie jest dla naszego ciała korzystne, ale jeśli już nie mamy wyjścia, to podejdźmy do tego porządnie. Twoje ciało potrzebuje symetrii i zmiany, wzmocnienia mięśni głębokich tułowia oraz pleców, także rozciągania mięśni, które się przykurczają, czyli, np. mięśni biodrowo-lędźwiowych.

W tym może pomóc Ci wizyta u dobrego terapeuty manualnego. Twoje ciało potrzebuje również  spaceru, spaceru, spaceru i ćwiczeń!!

Daj swojemu ciału tego czego potrzebuje. Dzięki temu nie będziesz odczuwała bólu, dyskomfortu oraz zmęczenia. 

Do czego może prowadzić zakładanie nogi na nogę❓

Mogą dokuczać Ci migreny, nudności, nadwrażliwość na światło, dźwięk, zapach; możesz mieć nieregularny cykl miesiączkowy (regularny, czyli co 28 dni!), bolesne miesiączki, które przez pierwsze dwa dni wyłączają Cię z normalnego funkcjonowania. Ponadto pojawić się mogą bóle odcinka lędźwiowego, pośladka, bóle między łopatkami po jednej ze stron, czasem ból zamostkowy i trudności z głębokim oddychaniem, a może wzdęcia i zaparcia.

Wiem, wiem… Ciebie to nie dotyczy, bo chodzisz na fitness w grupie, ćwiczysz z trenerem albo ćwiczysz pilates. Super, że robisz coś dla siebie, właśnie do tego chcę zachęcić tym artykułem. Ale czy ktoś spojrzał na Twoje ciało i Ciebie jednostkowo?

Wszystkie te zajęcia są w grupie, więc nie ma możliwości, aby ktoś podszedł do Ciebie i powiedział:

„Słuchaj Weronika dla Ciebie przygotowałem trochę inny zestaw ćwiczeń, dlatego, że Twoja miednica przez zakładanie nogi na nogę jest ustawiona asymetrycznie; przez co Twoja ruchomość kręgosłupa jest niewłaściwa”. 

Tak to wszystko dzieję się u każdej osoby, która nie siedzi prawidłowo. Czasem w  mniejszym lub większym stopniu, ale to również dotyczy Ciebie. 

Co się takiego może wydarzyć w Twoim ciele❓

Skoro zakładasz prawą nogę to po prawej stronie miednica będzie uniesiona wyżej, czyli ustawia się skośnie i wysuwa do przodu, czyli skręca. Jak będzie przedstawiać się sytuacja z mięśniami powyżej miednicy: po prawej stronie będą one przykurczone a po lewej rozciągnięte. Kręgosłup nie będzie miał prawidłowych warunków, żeby jego stawy pracowały prawidłowo, gdyż po jednej stronie będą bardziej ściśnięte, więc otwieramy sobie drogę do zmian zwyrodnieniowych, a poza tym krążek międzykręgowy nie będzie prawidłowo-osiowo obciążany więc tworzymy warunki do jego przepukliny lub innej formy jego uszkodzenia. Stawy krzyżowo-biodrowe oraz ich więzadła nie będą miały możliwości optymalnej biomechaniki i dlatego mogą występować objawy opisane powyżej.

Jakie rozwiązania dla Ciebie przygotowaliśmy❓

Konsultacja fizjoterapeutyczna, podczas której z badamy elastyczność Twojego ciała, siłę mięśni oraz prawidłowość ustawienia miednicy. To pozwoli nam określić plan działania i dopasować zestaw ćwiczeń, za pomocą których nauczymy Cię właściwego siedzenia bez bólu pleców czy dyskomfortu. Przygotujemy Twoje ciało do ćwiczeń na siłowni, basenie czy prawidłowej postawy podczas biegania. Dzięki spotkaniom profilaktycznym będziesz mogła cieszyć się zdrowiem bez odczuwania bólu, zmęczenia i nadmiaru stresu. 

Kiedy powinnaś spotkać się z nami❓

Ciało komunikuje się z nami na różne sposoby; czasem daje nam wskazówki, które bardzo trudno dostrzec, tj: kłopoty ze snem, obniżona odporność, częste choroby bez rozpoznawalnych przyczyn, trudność w zrelaksowaniu się, pretensje i żal do innych, niekorzystny stres, z którym już przyzwyczaiłaś się żyć. Z pozoru objawy te nie wskazują na spotkanie z fizjoterapeutą, ale powodują napięcie Twojego ciała, które zmienia całą biomechanikę i zaczyna się objawiać pod postacią bólu. 

W PERON8 Centrum Terapii Holistycznej i Rehabilitacji popracujemy z twoim ciałem i nauczymy Cię jak masz sobie radzić ze stresem i niekorzystnymi emocjami, czy myślami. Nauczymy Cię jak możesz słuchać swojego ciała i być dla niego dobra, żeby cieszyć się dobrym zdrowiem każdego dnia!

Zapraszamy Cię do poznania nas. 

mgr Iwona Janus-Matyszkiewicz

terapeuta manualny warszawa

mgr Agata Łojek

mgr Ada Kasjaniuk

Ada Kasjaniuk masażystka Warszawa

mgr Agnieszka Wiśniewska

mgr fizjoterapii Agnieszka Wiśniewska Peron8 Centrum Terapii Holistycznej i Rehabilitacji

https://peron8.pl/Nietrzymanie%20moczu
Jest to problem dotykający coraz więcej osób. Zwłaszcza kobiet a w szczególności kobiet w ciąży i po porodzie. Krępujące wyjścia z domu, wstyd i strach? Tak nie musi być. Zobacz jak możesz sobie pomóc oraz jak fizjoterapia może wesprzeć proces powrotu do normalności i równowagi w ciele.
https://peron8.pl/Pięć%20Zasad%20Zdrowego%20Myślenia
Jaki wpływ mają emocje na nasze ciało? Możesz je rozpoznać, wesprzeć proces zdrowienia i rehabilitacji. Poznaj 5 zasad zdrowego myślenia, które pozwolą Ci odpuścić i pójść dalej. To kolejny krok w podróży do dobrego zdrowia i równowagi w ciele.
https://peron8.pl/Co%20mówi%20mi%20ciało%20kiedy%20siedzę%20wygodnie
Siedzenie ogólnie nie jest dla naszego ciała korzystne, ale jeśli już nie mamy wyjścia, to podejdźmy do tego porządnie. Twoje ciało potrzebuje symetrii i zmiany, wzmocnienia mięśni głębokich tułowia oraz pleców, także rozciągania mięśni, które się przykurczają, czyli, np. mięśni biodrowo-lędźwiowych.
https://peron8.pl/Jak%20wybrać%20dobrego%20fizjoterapeutę
Obecnie w Krajowej Izbie fizjoterapeutów jest zarejestrowanych 58 202 [1] specjalistów. W tym około 24 % [2] z nich prowadzi prywatny gabinet fizjoterapeutyczny (nie współpracujący z NFZ) […]
https://peron8.pl/Dlaczego%20Peron8?%20Poznaj%20nas%20:)
... Zabierając swoich Pacjentów w „podróż do dobrego zdrowia” pokazuję czym jest nasz cel oraz jak możemy do niego dążyć. W trakcie tej podróży nawiązujemy niesamowite więzi i budujemy niezapomniane relacje. ...
https://peron8.pl/Przejmij%20kontrolę%20nad%20swoim%20ciałem%20!!
Codziennie zmagamy się z dolegliwościami naszego ciała przez co nie czujemy się w pełni sprawni. W takim stanie często odpuszczamy codzienne czynności na rzecz odpoczynku.
https://peron8.pl/Czy%20trampoliny%20są%20dla%20mnie%20i%20mojej%20córki%20bezpieczne
Trampoliny są niezwykle przyjemną zabawą  w każdym wieku, w szczególności dla dzieci jest to niesamowita frajda . Dziś chciałabym skupić swoją uwagę na tym o czym należy pamiętać przy treningu i zabawie na trampolinach.
Facebook
YouTube
Instagram