Myśli mają ogromny wpływ na nasze ciało. Kiedy przeżywasz radosne chwile Twoje ciało się rozluźnia i relaksuje, gdy się smucisz automatycznie ciało się napina. Będąc świadomym tych stanów będziesz dążyć do równowagi w ciele.

Jak rozpocząć podróż do dobrego zdrowia❓

Na początek naucz się dostrzegać swoje emocje, nazwij je i nie tłum ich w sobie. Umiejętność ekspresji emocji oraz ich odpowiednie eksponowanie również wpływa na Twoje ciało.

W Peron8 Centrum Terapii Holistycznej i Rehabilitacji dajemy narzędzia do pracy z emocjami i wskazujemy kierunek aby nauczyć się rozpoznawania ich oraz nazywania.

Co mogą oznaczać poszczególne emocje i jak reaguje ciało❓

Złość
  • niespełnienie naszych oczekiwań
  •  zablokowanie osiągnięcia ważnego celu
  •  to, że ktoś przekroczył jakąś naszą granicę
  •  przekonanie, że powinno być inaczej
Strach
  •  zagrożenie
  •  znalezienie się w nowej lub nieznanej sytuacji
  •  przekonanie, że możemy stracić kogoś lub coś ważnego
  •  przekonanie, że jesteśmy bezradni
Smutek
  • utratę czegoś lub kogoś
  •  rozłąkę z kimś dla nas ważnym
  •  samotność, odrzucenie, dezaprobatę, wykluczenie
  •  myślenie o swoich stratach
  •  przekonanie, że jesteśmy bezwartościowi
Poczucie winy
  •  robienie czegoś lub myślenie o czymś, co w naszym przekonaniu jest złe
  •  niezrobienie czegoś, pomimo deklaracji
  •  wspominanie czegoś z przeszłości, co zrobiliśmy, a uważamy to za niegodziwe
Odbiór złości przez ciało
  • zaciśnięte zęby, pięści
  •  napięcie mięśni
  •  rumieńce lub wypieki na twarzy
  •  poczucie jakbyśmy mieli zaraz wybuchnąć
Odbiór strachu przez ciało
  • szybkie bicie serca
  •  duszności, uczucie dławienia, ściśnięte gardło
  •  dolegliwości żołądkowo-jelitowe
  •  pobudzenie i chęć ucieczki lub unikania
Odbiór smutku przez ciało
  • uczucie zmęczenia, utraty energii
  •  ospałość, apatia
  •  uczucie pustki w klatce piersiowej
  •  płacz, uczucie ucisku w gardle
  •  płacz
Odbiór poczucia winy przez ciało
  •  rumieńce, wypieki na twarzy
  •  roztrzęsienie
  •  duszenie się

Wykorzystanie Pięciu Zasad Zdrowego Myślenia w fizjoterapii❗️

Stosując się do Pięciu Zasad Zdrowego Myślenia niepokój, stres i lęki odpuszczają. Dzięki tym zasadom Twoje ciało jest rozluźnione a emocje i umysł spokojne. Kiedy układ nerwowy reaguje na emocje wzmaga napięcie mięśni lub je rozluźnia (np. poprzez śmiech i radość). Stale napięte mięśnie zmniejszają odporność na przeciążenia co prowadzi do kontuzji i bólu.

Jeśli po dłuższym siedzeniu bolą Cię plecy to poza nieprawidłową postawą Twojego ciała mają też na to wpływ emocje. Pomyśl o tym, kiedy następnym razem poczujesz napięcie w ciele, kiedy się zestresujesz lub poczujesz obawę i lęk.

Kiedy przychodzi do mnie Pacjent niemal zawsze pracujemy na emocjach. Pracując tą metodą przyspieszam proces zdrowienia i rehabilitację.

Zasady Zdrowego Myślenia:

  • Spełnia co najmniej trzy z tych pięciu zasad
  • To co jest zdrowe dla jednej osoby, nie musi być zdrowe dla innej
  • Co jest zdrowe dla mnie teraz, nie musi być zdrowe dla mnie w innym czasie
  • Wszystkie zasady są równie ważne
  • Niektóre zasady mogą nie mieć zastosowania w pewnych sytuacjach.

Złota Piątka Zdrowego Myślenia 🙂

  1. Zdrowe myśli i przekonania są oparte na faktach.
  2. Zdrowe myśli i przekonania chronią nasze życie i zdrowie.
  3. Zdrowe myśli i przekonania pomagają nam osiągnąć bliższe i dalsze cele.
  4. Zdrowe myśli i przekonania pomagają nam rozwiązać lub unikać najbardziej niepożądanych konfliktów z innymi.
  5. Zdrowe myśli i przekonania pozwalają nam czuć się tak, jak chcielibyśmy się czuć bez używania leków, alkoholu czy innych substancji.

W PERON8 Centrum Terapii Holistycznej i Rehabilitacji popracujemy z twoim ciałem i nauczymy Cię jak możesz sobie radzić ze stresem i niekorzystnymi emocjami, czy myślami. Nauczymy Cię jak możesz słuchać swojego ciała i być dla niego dobrym, żeby cieszyć się dobrym zdrowiem każdego dnia!

Zapraszamy Cię do poznania nas. 

mgr Iwona Janus-Matyszkiewicz

terapeuta manualny warszawa

mgr Agata Łojek

mgr Ada Kasjaniuk

Ada Kasjaniuk masażystka Warszawa

mgr Agnieszka Wiśniewska

mgr fizjoterapii Agnieszka Wiśniewska Peron8 Centrum Terapii Holistycznej i Rehabilitacji

https://peron8.pl/Nietrzymanie%20moczu
Jest to problem dotykający coraz więcej osób. Zwłaszcza kobiet a w szczególności kobiet w ciąży i po porodzie. Krępujące wyjścia z domu, wstyd i strach? Tak nie musi być. Zobacz jak możesz sobie pomóc oraz jak fizjoterapia może wesprzeć proces powrotu do normalności i równowagi w ciele.
https://peron8.pl/Pięć%20Zasad%20Zdrowego%20Myślenia
Jaki wpływ mają emocje na nasze ciało? Możesz je rozpoznać, wesprzeć proces zdrowienia i rehabilitacji. Poznaj 5 zasad zdrowego myślenia, które pozwolą Ci odpuścić i pójść dalej. To kolejny krok w podróży do dobrego zdrowia i równowagi w ciele.
https://peron8.pl/Co%20mówi%20mi%20ciało%20kiedy%20siedzę%20wygodnie
Siedzenie ogólnie nie jest dla naszego ciała korzystne, ale jeśli już nie mamy wyjścia, to podejdźmy do tego porządnie. Twoje ciało potrzebuje symetrii i zmiany, wzmocnienia mięśni głębokich tułowia oraz pleców, także rozciągania mięśni, które się przykurczają, czyli, np. mięśni biodrowo-lędźwiowych.
https://peron8.pl/Jak%20wybrać%20dobrego%20fizjoterapeutę
Obecnie w Krajowej Izbie fizjoterapeutów jest zarejestrowanych 58 202 [1] specjalistów. W tym około 24 % [2] z nich prowadzi prywatny gabinet fizjoterapeutyczny (nie współpracujący z NFZ) […]
https://peron8.pl/Dlaczego%20Peron8?%20Poznaj%20nas%20:)
... Zabierając swoich Pacjentów w „podróż do dobrego zdrowia” pokazuję czym jest nasz cel oraz jak możemy do niego dążyć. W trakcie tej podróży nawiązujemy niesamowite więzi i budujemy niezapomniane relacje. ...
https://peron8.pl/Przejmij%20kontrolę%20nad%20swoim%20ciałem%20!!
Codziennie zmagamy się z dolegliwościami naszego ciała przez co nie czujemy się w pełni sprawni. W takim stanie często odpuszczamy codzienne czynności na rzecz odpoczynku.
https://peron8.pl/Czy%20trampoliny%20są%20dla%20mnie%20i%20mojej%20córki%20bezpieczne
Trampoliny są niezwykle przyjemną zabawą  w każdym wieku, w szczególności dla dzieci jest to niesamowita frajda . Dziś chciałabym skupić swoją uwagę na tym o czym należy pamiętać przy treningu i zabawie na trampolinach.
Facebook
YouTube
Instagram