mgr Iwona Janus- Matyszkiewicz

Sprawdź stronę Iwony

mgr Iwona Włodarczyk-Kuna

Sprawdź stronę Iwony

mgr Paulina Wciórka

Sprawdź stronę Pauliny

mgr Kinga Pietrzak

Sprawdź stronę Kingi

mgr Agnieszka Bukłaho

Sprawdź stronę Agnieszki

Czy trampoliny są dla mnie i mojej córki bezpieczne

Dziś chciałabym skupić swoją uwagę na tym o czym należy pamiętać przy treningu i zabawie na trampolinach. W szczególności poświęcam wpis mięśniom dna miednicy, pogłębionej lordozie, obniżeniu narządów dna miednicy oraz wysiłkowemu nietrzymaniu moczu. Sytuacja, którą opisuję skupia się na płci żeńskiej, ponieważ w mniejszym stopniu dotyka mężczyzn oraz chłopców.

Trampoliny są niezwykle przyjemną zabawą w każdym wieku, w szczególności dla dzieci jest to niesamowita frajda.

Lubimy doświadczać stanu nieważkości oraz swobodnego opadania. Trampoliny są również świetne przy treningu kardio: wzmacniają mięśnie, zwiększają dopływ tlenu do komórek, stymulują układ limfatyczny.

Prawdą jest, że większość ludzi a z pewnością dzieci nie potrafią kontrolować swoich mięśni. I nie możemy siebie obwiniać, ponieważ nikt wcześniej zwyczajnie nas tego nie nauczył. Za pomocą świadomości swojego ciała Ty i Twoja córka będziecie mogły cieszyć się zabawą na trampolinach oraz umiejętnie wzmacniać swoje mięśnie‼️

W jaki sposób możemy zadbać o swoje mięśnie dna miednicy, mięsnie głębokie i panować nad bezpiecznym treningiem i zabawą na trampolinach

Często słyszę od pacjentów, że po treningach doświadczają niezwykłych rzeczy, a mianowicie „poznają mięśnie o istnieniu których nigdy wcześniej nie wiedzieli” Jest to niesamowite uczucie, ponieważ wtedy poznają swoje ciało, które było dzień wcześniej wzmacniane 🙂

Natomiast kiedy skaczesz na trampolinie możesz odczuwać nieprzyjemny ruch w brzuchu, może wydawać się Tobie, że „wszystko w środku masz luźne”. Podczas takich zabaw czy treningów Twoja głowa może poruszać się w sposób niekontrolowany a w rezultacie będziesz odczuwała „zakwasy” w okolicy szyi oraz karku.

Taki stan wskazuje, na brak kontroli nad swoim ciałem, powoduje mikrouszkodzenia i wiotkość mięśni oraz narządów wewnętrznych. Dlatego potrzebujesz wizyty u terapeuty manualnego, który ✅ zbada napięcie Twojego ciała, ✅ pokaże Tobie jak wzmocnić mięśnie głębokie i ✅ mięśnie dna miednicy. Pamiętaj, że aby mięśnie dna miednicy mogły pracować sprawnie, potrzebne jest odpowiednie skorelowanie ich pracy z oddechem.

W trakcie skoków na trampolinie wytwarza się ciśnienie śródbrzuszne, które podczas tak intensywnego wysiłku powoduje ogromny nacisk w dole miednicy. Efektem są późniejsze problemy z nietrzymaniem moczu, obniżeniem sprawności i satysfakcji seksualnej oraz obniżeniem narządu rodnego. W wyniku takiej pracy odczuwamy potrzebę częstszych wizyt w toalecie „na siku”, wysiłkowe nietrzymanie moczu objawia się podczas np. kichania, kaszlu czy podbiegnięcia do autobusu.

Po czym możesz poznać i zdiagnozować problem

Kiedy wszystko jest w porządku korzystamy z toalety 7 razy na dobę👌 Dlatego jeśli zauważysz, że Twoja córka przed wyjściem z domu pyta czy tam, gdzie idziemy będą toalety, może to być spowodowane zabawami na trampolinie i może wymagać  wizyty u fizjoterapeuty manualnego.

Objawy u kobiet i dziewczynek, które mogą być dla nas sygnałem, aby udać się do fizjoterapeuty:

  • Potrzeba częstych wizyt w toalecie – co 40-60 minut – gdy wszystko jest w porządku powinniśmy odwiedzać toaletę ok. 7 razy na dobę.
  • Kiedy leżymy, śpimy nie ma ucisku na pęcherz moczowy w związku z tym problem nie będzie się uwidaczniał, natomiast możesz zauważyć, że Twoja córka zmniejszyła aktywność ruchową🤸‍♀️🤸‍♀️. Porozmawiaj z nią i spróbuj delikatnie zbadać czy wszystko jest w porządku.
  • Uczucie dyskomfortu podczas oddawania moczu powoduje duży stres  przed wizytą w toalecie.
  • Bóle podbrzusza.
  • Nieprawidłowa pozycja ciała powoduje pogłębioną lordozę, koślawe kolana i wady stóp.
  • Badania moczu nie wykazują, żadnych nieprawidłowości, a widzimy, że jest problem.
  • Strach przed wyjściem gdziekolwiek z obawy przed brakiem toalety może powodować duży stres u dziecka, który później zmienia się we wstyd.
Trampolina to nie tylko zagrożenie‼️

Trening czy zabawa na trampolinach to nie tylko zagrożenia dla naszego ciała.  Gdy trenujesz w odpowiedni sposób wpływasz pozytywnie na mięśnie głębokie. Jesteś w stanie się tego nauczyć, ale wcześniej potrzebujesz wzmocnić swoje mięśnie.

Tzw. core stability jest zbyt dużym obciążeniem dla większości Pacjentów, z którymi pracowałam i pracuję. Z moich obserwacji wiem, że wzmacnianie tych mięśni jest bardzo potrzebne, ✅ dlatego przygotowałam dedykowany program ćwiczeń, który zawsze rekomenduje swoim Pacjentom. ✅ Dzięki tym ćwiczeniom i treningowi w domu zbudujesz i wzmocnisz bardzo dużą świadomość swojego ciała. A jeśli chciałabyś ćwiczyć pod okiem terapeuty manualnego zapraszamy Cię do naszego programu Zdrowe Ciało | Ćwiczenia z fizjoterapeutą

Jesteśmy aby wspierać kobiety w codziennym życiu

Napisz do nas na messengerze, jeśli chciałabyś popracować nad swoim ciałem lub jeśli masz obawy wobec swojej córki. Pomożemy rozwiązać ten problem i pokażemy co możesz zrobić aby czuć się lepiej.

https://peron8.pl/Jak%20wybrać%20dobrego%20fizjoterapeutę
Obecnie w Krajowej Izbie fizjoterapeutów jest zarejestrowanych 58 202 [1] specjalistów. W tym około 24 % [2] z nich prowadzi prywatny gabinet fizjoterapeutyczny (nie współpracujący z NFZ) […]
https://peron8.pl/Dlaczego%20Peron8?%20Poznaj%20nas%20:)
... Zabierając swoich Pacjentów w „podróż do dobrego zdrowia” pokazuję czym jest nasz cel oraz jak możemy do niego dążyć. W trakcie tej podróży nawiązujemy niesamowite więzi i budujemy niezapomniane relacje. ...
https://peron8.pl/Przejmij%20kontrolę%20nad%20swoim%20ciałem%20!!
Codziennie zmagamy się z dolegliwościami naszego ciała przez co nie czujemy się w pełni sprawni. W takim stanie często odpuszczamy codzienne czynności na rzecz odpoczynku.
https://peron8.pl/Czy%20trampoliny%20są%20dla%20mnie%20i%20mojej%20córki%20bezpieczne
Trampoliny są niezwykle przyjemną zabawą  w każdym wieku, w szczególności dla dzieci jest to niesamowita frajda . Dziś chciałabym skupić swoją uwagę na tym o czym należy pamiętać przy treningu i zabawie na trampolinach.
Facebook
Facebook
YouTube
YouTube
Instagram